Regulamin usług dietetycznych
1§ Informacje ogólne
Pacjent – pies zgłoszony na konsultację dietetyczną przez opiekuna.
Pies chory – pies, u którego zdiagnozowano schorzenia lub stany zdrowotne wymagające leczenia lub specjalistycznego wsparcia dietetycznego, takie jak choroby przewlekłe (np. cukrzyca, choroby nerek, alergie pokarmowe), ostra niewydolność narządów, choroby zakaźne, czy inne zaburzenia metaboliczne lub funkcjonalne, które wpływają na stan zdrowia zwierzęcia i wymagają indywidualnego podejścia dietetycznego.
Opiekun/Klient – osoba dokonująca zapisu na konsultację dietetyczną, opiekun zwierzęcia, osoba podejmująca odpowiedzialność za decyzje dotyczące diety.
Dietetyk – osoba świadcząca konsultacje i usługi dietetyczne, posiadająca odpowiednie uprawnienia w zakresie oferowanych usług, zgodnie z aktualnym poziomem wiedzy naukowej.
Treści cyfrowe – w rozumieniu przepisów Ustawy o Prawach Konsumenta (Dz. U. 2014 poz. 827), dotyczy to wiadomości email z dokumentacją konsultacji lub innej usługi dietetycznej.
§2 Cennik i opłaty
- Cennik obowiązuje od 9.10.2024
- Za poszczególne usługi obowiązują następujące opłaty:
- Konsultacja dietetyczna standard: 189 zł
- Konsultacja dietetyczna z opieką dwutygodniową: 250 zł
- Konsultacja dietetyczna z opieką miesięczną: 400 zł
- Dodatkowy jadłospis: 80 zł
- Płatność za usługę należy uregulować na rachunek wskazany przez Dietetyka.
§3 Zakres poszczególnych usług
a.) Konsultacja dietetyczna standard
- To usługa skierowana przede wszystkim do opiekunów psów zdrowych, którzy nie potrzebują jadłospisu dla diety domowej (surowej lub gotowanej).
- Zakres usługi
- Szczegółowy wywiad zdrowotno-żywieniowy
- Analiza aktualnej diety
- Szczegółowe zalecenia zdrowotne i żywieniowe
- Zlecenie dodatkowych badań, jeśli zaistnieje taka potrzeba
- Ebook „Podręcznik diety domowej” i/lub „Podręcznik diety komercyjnej”
- Wsparcie dietetyka w sytuacjach losowych, takich jak biegunka, zatwardzenie, wymioty; bezterminowo, nawet po zakończeniu współpracy
- Wsparcie dietetyka w doborze przysmaków i suplementów do diety; bezterminowo, nawet po zakończeniu współpracy
- Informacje dodatkowe o usłudze
- Konsultacja dietetyczna standard nie obejmuje formułowania diety domowej
b.) Konsultacja dietetyczna z opieką dwutygodniową
- Konsultacja dietetyczna z opieką dwutygodniową jest skierowana zarówno do psów zdrowych, jak i chorych. Ten rodzaj konsultacji może zawierać jadłospis diety domowej (surowej lub gotowanej).
- Zakres usługi
- Szczegółowy wywiad zdrowotno-żywieniowy
- Analiza wyników badań w odniesieniu do aktualnej diety i zgłaszanych objawów
- Analiza aktualnej diety
- Szczegółowe zalecenia zdrowotne i żywieniowe
- Indywidualny jadłospis
- Indywidualny plan suplementacyjny
- Plan wprowadzenia diety i suplementów
- Zlecenie dodatkowych badań, jeśli zaistnieje taka potrzeba
- Ebook „Podręcznik diety domowej” i/lub „Podręcznik diety komercyjnej”
- Wsparcie i opieka dietetyka przez 14 dni kalendarzowych
- Wsparcie dietetyka w sytuacjach losowych, takich jak biegunka, zatwardzenie, wymioty; bezterminowo, nawet po zakończeniu współpracy
- Wsparcie dietetyka w doborze przysmaków i suplementów do diety; bezterminowo, nawet po zakończeniu współpracy
- Zakres opieki dwutygodniowej
- Opieka rozpoczyna się w momencie otrzymania dokumentacji konsultacji przez Klienta i trwa przez kolejne 14 dni kalendarzowych.
- W czasie trwania opieki Klient ma prawo kontaktu z dietetykiem w godzinach pracy w dni robocze. Czas oczekiwania na odpowiedź wynosi do 24h. W szczególnych przypadkach Klient może otrzymać możliwość kontaktu z Dietetykiem w weekendy.
- Wszelka korespondencja dotycząca usługi przeprowadzana jest mailowo na adres kontakt@piessyty.pl. Wiadomości wysyłane innymi kanałami, takimi jak Instagram, Facebook czy telefonicznie, nie dają gwarancji odpowiedzi.
- W czasie trwania opieki jadłospis może być modyfikowany przez Dietetyka na prośbę Klienta lub jeśli Dietetyk zauważy taką potrzebę. Jadłospis może być modyfikowany do trzech razy w trakcie trwania opieki.
- W nagłych przypadkach (np. choroba, urlop), w których Dietetyk nie jest w stanie realizować opieki nad pacjentem czas usługi jest wydłużony o liczbę dni, w których opieka nie była świadczona.
c.) Konsultacja dietetyczna z opieką miesięczną
- Konsultacja dietetyczna z opieką dwutygodniową jest skierowana zarówno do psów zdrowych, jak i chorych. Ten rodzaj konsultacji może zawierać jadłospis diety domowej (surowej lub gotowanej).
- Zakres usługi
- Szczegółowy wywiad zdrowotno-żywieniowy
- Analiza wyników badań w odniesieniu do aktualnej diety i zgłaszanych objawów
- Analiza aktualnej diety
- Szczegółowe zalecenia zdrowotne i żywieniowe
- Indywidualny jadłospis
- Indywidualny plan suplementacyjny
- Plan wprowadzenia diety i suplementów
- Zlecenie dodatkowych badań, jeśli zaistnieje taka potrzeba
- Ebook „Podręcznik diety domowej” i/lub „Podręcznik diety komercyjnej”
- Wsparcie i opieka dietetyka przez 30 dni kalendarzowych
- Wsparcie dietetyka w sytuacjach losowych, takich jak biegunka, zatwardzenie, wymioty; bezterminowo, nawet po zakończeniu współpracy
- Wsparcie dietetyka w doborze przysmaków i suplementów do diety; bezterminowo, nawet po zakończeniu współpracy
- Zakres opieki miesięcznej
- Opieka rozpoczyna się w momencie otrzymania dokumentacji konsultacji przez Klienta i trwa przez kolejne 30 dni kalendarzowych.
- W czasie trwania opieki Klient ma prawo kontaktu z dietetykiem w godzinach pracy w dni robocze. Czas oczekiwania na odpowiedź wynosi do 24h. W szczególnych przypadkach Klient może otrzymać możliwość kontaktu z Dietetykiem w weekendy.
- Wszelka korespondencja dotycząca usługi przeprowadzana jest mailowo na adres kontakt@piessyty.pl. Wiadomości wysyłane innymi kanałami, takimi jak Instagram, Facebook czy telefonicznie, nie dają gwarancji odpowiedzi.
- W czasie trwania opieki jadłospis może być modyfikowany przez Dietetyka na prośbę Klienta lub jeśli Dietetyk zauważy taką potrzebę. Jadłospis może być modyfikowany do trzech razy w trakcie trwania opieki.
- W nagłych przypadkach (np. choroba, urlop), w których Dietetyk nie jest w stanie realizować opieki nad pacjentem czas usługi jest wydłużony o liczbę dni, w których opieka nie była świadczona.
d.) Konsultacja kontrolna
- To usługa skierowana do klientów Dietetyka, którzy odbyli usługę konsultacji w przeciągu 6 miesięcy od momentu zgłoszenia chęci przystąpienia do konsultacji kontrolnej.
- Zakres usługi
- Szczegółowy wywiad zdrowotno-żywieniowy
- Analizę postępów i tolerancji aktualnej diety
- Analiza wyników badań w odniesieniu do zgłaszanych objawów
- Szczegółowe zalecenia zdrowotne i żywieniowe
- Indywidualny jadłospis
- Indywidualny plan suplementacyjny
- Plan wprowadzenia diety i suplementów
- Zlecenie dodatkowych badań, jeśli zaistnieje taka potrzeba
- Ebook „Podręcznik diety domowej” i/lub „Podręcznik diety komercyjnej”
- Wsparcie i opieka dietetyka przez 30 dni kalendarzowych
- Wsparcie dietetyka w sytuacjach losowych, takich jak biegunka, zatwardzenie, wymioty; bezterminowo, nawet po zakończeniu współpracy
- Wsparcie dietetyka w doborze przysmaków i suplementów do diety; bezterminowo, nawet po zakończeniu współpracy
e.) Dodatkowy jadłospis
- To usługa skierowana do Klientów Dietetyka.
- W ramach konsultacji lub po odbyciu konsultacji u Dietetyka możliwe jest wykupienie dodatkowego jadłospisu w kwocie przewidzianej w Cenniku.
- Dodatkowy jadłospis tworzony jest indywidualnie na prośbę Klienta.
- Korespondencja dotycząca jadłospisu przebiega mailowo.
§4 Przebieg usług
- Klient kontaktuje się z Dietetykiem przy użyciu formularza zamieszczonego na stronie piessyty.pl/kontakt lub mailowo na adres kontakt@piessyty.pl przedstawiając w skrócie cel konsultacji.
- Dietetyk przesyła Klientowi listę dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia konsultacji, w tym regulamin usług, formularz, listę niezbędnych badań, szczegóły dotyczące płatności, zdjęcia sylwetki/zmian.
- Klient potwierdza chęć uczestniczenia w konsultacji.
- Dietetyk i Klient wspólnie ustalają termin konsultacji telefonicznej.
- Klient przesyła wszystkie niezbędne dokumenty wylistowane w punkcie 2 i/lub mailu od Dietetyka.
- Konsultacja przeprowadzana jest telefonicznie w wyznaczonym terminie.
- Dokumentacja konsultacji przesyłana jest na adres mailowy klienta w ciągu:
- 10 dni roboczych w przypadku konsultacji dietetycznej z opieką dwutygodniową lub miesięczną, lub konsultacji kontrolnej.
- 5 dni roboczych w przypadku konsultacji dietetycznej standard.
§5 Zasady usług
- Warunkiem przystąpienia do konsultacji jest akceptacja niniejszego regulaminu.
- Usługa konsultacji dietetycznej standard, z opieką dwutygodniową i opieką miesięczną odbywa się telefonicznie we wskazanym terminie.
- Usługa konsultacji kontrolnej może odbywać się telefonicznie lub mailowo we wskazanym terminie.
- Usługa dodatkowego jadłospisu jest usługą na zlecenie Klienta, przeprowadzaną w całości mailowo.
- Wszelka korespondencja dotycząca konsultacji odbywa się mailowo. Wiadomości przesyłane innym kanałem, w tym Instagram, Facebook lub telefonicznie, nie gwarantują otrzymania odpowiedzi.
- Czas oczekiwania na odpowiedź mailową wynosi ok. 48h. W przypadku usługi z opieką miesięczną czas oczekiwania wynosi 24h.
- Klient jest zobowiązany do wypełnienia formularza zdrowotno-żywieniowego zgodnie z aktualnym stanem rzeczy, nie zatajając informacji dotyczących pacjenta, które mogą wpłynąć na jakość świadczonych usług.
- Jedna konsultacja dotyczy jednego psa. W przypadku trzech i więcej psów cena ustalana jest indywidualnie.
- Klient jest zobowiązany do dostarczenia dokumentów wylistowanych w punkcie §4.2 regulaminu najpóźniej 24h przed terminem konsultacji.
- Klient jest zobowiązany do stawienia się na konsultację w uzgodnionym terminie.
- Jeśli usługa zakłada jadłospis diety domowej, Dietetyk zobowiązuje się do przygotowania jadłospisu spełniającego normy na składniki odżywcze FEDIAF, 2024.
- Zaleca się, by Opiekun zwracał się do Dietetyka z jakimikolwiek wątpliwościami i pytaniami, nawet po ustaniu współpracy. Jednocześnie zastrzega się, że wszelkie kwestie, które wymagają szerszego omówienia lub większej ilości czasu ze strony Dietetyka powinny być poruszane na kolejnej konsultacji, której koszt przewidziany jest w Cenniku, stanowiącym odrębny załącznik.
§6 Zasady rezerwacji i odwołania konsultacji
- Warunkiem rezerwacji terminu jest wpłata kosztu usługi maksymalnie 48h przed planowaną konsultacją.
- Klient ma jednokrotne prawo do zmiany terminu usługi maksymalnie 48h przed uzgodnionym terminem.
- Klient ma prawo do rezygnacji z usługi maksymalnie 48h przez uzgodnionym terminem.
- Klient zobowiązany jest do poinformowania Dietetyka o rezygnacji z usługi pisemnie na adres kontakt@piessyty.pl.
- Brak stawienia się na konsultację bez informacji o rezygnacji lub zmianie terminu do 48h przed terminem konsultacji skutkuje utratą poniesionej wpłaty.
§7 Informacje dodatkowe
- Klient zobowiązuje się do przestrzegania zaleceń dietetycznych. W przypadku gdy zrealizowanie ich jest niemożliwe, Klient jest zobowiązany do poinformowania o tym Dietetyka jak najszybciej to możliwe.
- Klient jest poinformowany, że niewłaściwe stosowanie zaleceń dietetycznych i planu suplementacji może przynieść negatywne efekty dla stanu zdrowia zwierzęcia.
- Dietetyk nie ponosi odpowiedzialności za niestosowanie się do zaleceń przez Opiekuna oraz za wszelkie modyfikacje jadłospisu i/lub zaleceń.
- Wszelkie modyfikacje jadłospisu i/lub zaleceń przez Opiekuna lub osoby trzecie bez uzgodnienia z Dietetykiem uznaje się za niezgodne z niniejszym regulaminem. Takie postępowanie jest równoznaczne z zakończeniem współpracy z Dietetykiem.
- Wszelkie badania mające na celu monitorowanie postępów dietoterapii pacjentów klinicznych należy wykonać nie wcześniej niż 30 dni po wprowadzeniu diety, chyba że uzgodniono inaczej. Wcześniejsze badania nie mają wartości diagnostycznych w kontekście działania dietoterapii i Dietetyk nie ponosi odpowiedzialności za uzyskane wyniki.
- Zalecenia dietetyczne oraz jadłospis służą jako wsparcie w profilaktyce i/lub leczeniu zwierzęcia. Nie zastępują one konsultacji z lekarzem i postępowania leczniczego.
- Klient jest poinformowany, że korzystanie z usług Dietetyka nie gwarantuje osiągnięcia oczekiwanych efektów. Schorzenia i problemy zdrowotne są zazwyczaj wieloczynnikowe, z czego dieta jest jedynie elementem całego procesu. Osiągnięcie sukcesu dietoterapii może być utrudnione lub niemożliwe ze względu na stan zdrowia zwierzęcia, wystąpienie czynników losowych, lub nieprzestrzeganie zaleceń i/lub jadłospisu przepisanych przez Dietetyka. Brak osiągnięcia oczekiwanych przez opiekuna efektów nie jest podstawą do zwrotu środków.
§8 Odmowa świadczenia usług
- Dietetyk ma prawo do zakończenia współpracy z klientem, jeśli ten nie przestrzega zasad regulaminu i/lub nie stosuje się do zaleceń.
§9 Prawa autorskie
- Wszystkie materiały przygotowane dla klienta chronione są prawami autorskimi i mogą być wykorzystywane jedynie do użytku osobistego. Kopiowanie, udostępnianie lub rozpowszechnianie tych materiałów bez pisemnej zgody dietetyka jest zabronione.
§9 Zwroty i reklamacje
- Klient ma prawo do odstąpienia od umowy i zwrotu opłaty za usługę najpóźniej do 48h po opłaceniu jej. Zwrot przysługuje przed otrzymaniem treści cyfrowych lub wykonaniem usługi. Chęć zwrotu należy zgłosić mailowo na adres: kontakt@piessyty.pl
- W innych przypadkach prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów o dostarczanie treści cyfrowych, w tym zaleceń przekazanych w formie wiadomości mailowej, które nie są zapisane na nośniku materialnym.
- Każdy klient ma prawo do zgłoszenia reklamacji, jeżeli świadczone usługi dietetyczne nie odpowiadają standardom opisanym w regulaminie. Reklamacje należy kierować na adres mailowy: kontakt@piessyty.pl, nie później niż 7 dni roboczych od momentu który jest podstawą reklamacji. W treści zgłoszenia powinny znaleźć się niezbędne informacje takie jak dane osoby składającej reklamację, szczegółowy opis reklamowanego zdarzenia oraz podane powody dla zgłoszenia. Każde zgłoszenie jest rozpatrywane przez okres do 14 dni od daty otrzymania, a wynik rozpatrzenia jest przekazywany osobie zgłaszającej drogą elektroniczną. Nie przewiduje się możliwości zwrotu środków finansowych za usługi, które zostały już zrealizowane.